News

Program „Asystent osobisty osoby niepełnosprawnej” – edycja 2019-2020
08.07.2020
Termin realizacji programu upływa w dniu 31 grudnia 2020 roku.
Usługi asystenta osobistego powinny przyczyniać się do umożliwienia prowadzenia przez osoby niepełnosprawne bardziej aktywnego i samodzielnego życia oraz poprawy ich funkcjonowania i mogą polegać w szczególności na:
- pomocy w wyjściu, powrocie oraz /lub dojazdach np. do pracy, na rehabilitację, zajęcia terapeutyczne, do ośrodków kultury,
- pomocy w zakupach i załatwianiu spraw urzędowych.
Adresatami programu jest 20 pełnoletnich osób niepełnosprawnych posiadających orzeczenie o znacznym lub umiarkowanym stopniu niepełnosprawności lub orzeczenie równoważne do ww., zamieszkałych na terenie powiatu radomskiego, które wymagają usługi asystenta w wykonywaniu codziennych czynności oraz funkcjonowaniu w życiu społecznym.
Limit godzin usług asystenta przypadających na jedną osobę niepełnosprawną wynosi nie więcej niż 30 godzin miesięcznie. Osoba niepełnosprawna nie ponosi odpłatności za usługi asystenta.
W czasie korzystania z usług asystenta w ramach Programu „Asystent osobisty osoby niepełnosprawnej” osoba niepełnosprawna nie może korzystać z usług opiekuńczych lub specjalistycznych usług opiekuńczych, o których mowa w ustawie z dnia 12 marca 2004 roku o pomocy społecznej (Dz. U. z 2019 roku poz. 1507 z późn. zm.), a także z usług, o których mowa w Programach Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej pn. „Opieka wytchnieniowa” oraz „Usługi opiekuńcze dla osób niepełnosprawnych”.
Osoba niepełnosprawna powinna samodzielnie wybrać osobę, która będzie świadczyć dla niej usługi asystenta.
Usługi asystenta w ramach Programu mogą świadczyć:
- osoby posiadające dyplom potwierdzający uzyskanie kwalifikacji w zawodzie asystent osoby niepełnosprawnej,
- osoby z wykształceniem przynajmniej średnim posiadające, co najmniej roczne, udokumentowane doświadczenie w udzielaniu bezpośredniej pomocy osobom niepełnosprawnym.
Osoba, która chce zostać uczestnikiem Programu lub jej opiekun prawny zobowiązana/-y jest złożyć następujące dokumenty, które będą podstawą do przyznania usług asystenta:
1) wypełnioną i podpisaną Kartę zgłoszenia Uczestnika do Programu „Asystent osobisty osoby niepełnosprawnej” – edycja 2019-2020,
2) kserokopię aktualnego orzeczenia o stopniu niepełnosprawności lub orzeczenia równoważnego,
3) klauzulę informacyjną Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Radomiu wraz z oświadczeniem o zapoznaniu się z treścią (składa uczestnik Programu o odrębnie inne pełnoletnie osoby posiadające zdolność do czynności prawnych, których dane osobowe zostały przekazane do Realizatora Programu w karcie zgłoszenia, o której mowa w pkt 1),
4) wypełnioną i podpisaną Kartę zgłoszenia Asystenta do Programu „Asystent osobisty osoby niepełnosprawnej” – edycja 2019-2020,
Ww. dokumenty należy przesłać do Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Radomiu ul. Tadeusza Mazowieckiego 7 (budynek B), 26-600 Radom w pierwszej kolejności, w terminie do 10 lipca 2020 roku, a następnie sukcesywnie, w miarę pozyskania kolejnych osób, które będą chciały zostać uczestnikami Programu, świadczyć usługi asystenta osobistego.
Program "Asystent osobisty osoby niepełnosprawnej" - edycja 2019 - 2020
Karta zgłoszenia Uczestnika do Programu
Karta zgłoszenia Asystenta do Programu