Ulgi w spłacie zobowiązań podatkowych
Wymagane dokumenty:
- Wniosek o umorzenie, rozłożenie na raty, odroczenie terminu płatności podatku oraz zaległości podatkowych i odsetek za zwłokę
- Oświadczenie o stanie majątkowym i finansowym
- Oświadczenie o wielkości otrzymanej pomocy de minimis, bądź jej nie otrzymaniu
- Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis
- Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc inną niż pomoc w rolnictwie lub rybołówstwie, pomoc de minimis lub pomoc de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie
- Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis w rolnictwie lub rybołóstwie
Sposób załatwienia:
- Wydanie decyzji.
Termin załatwienia:
Wydanie decyzji następuje nie później niż w terminie 30 dni od dnia złożenia wniosku. W szczególnie uzasadnionych przypadkach termin ten może zostać przedłużony, o czym należy zawiadomić wnioskodawcę.
Miejsce załatwienia/komórka odpowiedzialna:
Urząd Gminy w Jastrzębi
Referat Finansowy
Parter, pok. 2, I piętro, pok. 16
tel. 48 384 05 05
Osoby odpowiedzialne:
- podatek rolny, leśny i od nieruchomości, łączne zobowiązanie pieniężne (umorzenia zaległości/odsetek, odroczenia, rozłożenia na raty), : Joanna Mąkosa pok. 2
- podatek od środków transportowych, (umorzenia zaległości/odsetek, odroczenia, rozłożenia na raty): Justyna Strach - pok. 16
- opłata za gospodarowanie odpadami komunalnymi (umorzenia zaległości/odsetek od zaległości, odroczenia, rozłożenia na raty): Karolina Kustra/Katarzyna Gaczkowska - pok. 2
Opłata skarbowa:
Nie podlega opłacie.
Podstawa prawna:
- ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (tekst jedn. Dz. U. z 2020 r. poz. 1325 zpóźn. zm).
Uwagi:
- Złożenie wniosku w postaci papierowej lub elektronicznej odbywa się w drodze złożenia w siedzibie organu gminy.
- Do wniosku powinny zostać załączone następujące dokumenty:
- kopie rocznych zeznań podatkowych złożonych przez wnioskodawcę za ostatni rok podatkowy (np. PIT-28, PIT-36, PIT-36L, bądź inny) wraz z ich korektami;
- aktualne informacje o sytuacji finansowo-ekonomicznej prowadzonego przedsiębiorstwa (np. zestawienia z księgi przychodów i rozchodów, bądź inne);
- w przypadku osób fizycznych wypełnione oświadczenie o stanie majątkowym
- Podmiot ubiegający się o pomoc de minimis jest zobowiązany do przedstawienia podmiotowi udzielającemu pomocy, wraz z wnioskiem o udzielenie pomocy i dokumentami z punktu nr 2:
- wszystkich zaświadczeń o pomocy de minimis, jakie otrzymał w roku, w którym ubiega się o pomoc oraz w ciągu 2 poprzedzających go lat albo oświadczenia o wielkości pomocy de minimis otrzymanej w tym okresie, albo oświadczenia o nieotrzymaniu takiej pomocy w tym okresie
- informacji określonych w rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 29 marca 2010 roku w sprawie zakresu informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc de minimis (Dz. U. Nr 53, poz. 311 z późn. zm.) – na formularzu informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis, którego wzór określa załącznik do tego rozporządzenia
- sprawozdania finansowe za okres 3 ostatnich lat obrotowych sporządzone zgodnie z przepisami o rachunkowości (w przypadku umorzenia, odroczenia, bądź rozłożenia na raty).
- Podmiot ubiegający się o pomoc de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie jest zobowiązany do przedstawienia podmiotowi udzielającemu pomocy, wraz z wnioskiem o udzielenie pomocy i dokumentami z punktu nr 2:
- wszystkich zaświadczeń o pomocy de minimis w rolnictwie, jakie otrzymał w roku, w którym ubiega się o pomoc oraz w ciągu 2 poprzedzających go lat obrotowych albo oświadczenia o wielkości pomocy de minimis w rolnictwie otrzymanej w tym okresie, albo oświadczenia o nieotrzymaniu takiej pomocy w tym okresie;
- wszystkich zaświadczeń o pomocy de minimis w rybołówstwie, jakie otrzymał w roku, w którym ubiega się o pomoc oraz w ciągu 2 poprzedzających go lat albo oświadczenia o wielkości pomocy de minimis w rybołówstwie otrzymanej w tym okresie, albo oświadczenia o nieotrzymaniu takiej pomocy w tym okresie;
- informacji określonych w rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 11 czerwca 2010 roku w sprawie informacji składanych przez podmiot ubiegający się o pomoc de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie (Dz. U. Nr 121 poz. 810), na formularzu którego wzór jest określony w załączniku do tego rozporządzenia
Tryb odwoławczy:
Od decyzji przysługuje odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Radomiu w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji wnoszone za pośrednictwem organu Wójta Gminy Jastrzębia. Odwołanie składa się w Urzędzie Gminy Jastrzębia lub nadaje listem poleconym w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji. Odwołanie od decyzji organu podatkowego powinno zawierać zarzuty przeciw decyzji, określać istotę i zakres żądania będącego przedmiotem odwołania oraz wskazywać dowody uzasadniające to żądanie. Wniesienie odwołania jest wolne od opłat.
DO POBRANIA:
WNIOSEK O UMORZENIE ZALEGŁOŚCI PODATKOWYCH / ODSETEK OD ZALEGŁOŚCI PODATKOWEJ
WNIOSEK O ODROCZENIE / ROZŁOŻENIE NA RATY ZALEGŁOŚCI PODATKOWEJ WRAZ Z ODSETKAMI
WNIOSEK O ODROCZENIE TERMINU PŁATNOŚCI PODATKU / ROZŁOŻENIE ZAPŁATY PODATKU NA RATY
OŚWIADCZENIE O STANIE MAJĄTKOWYM NA DZIEŃ ZŁOŻENIA WNIOSKU
OŚWIADCZENIE DO SPRAWOZDAWCZOŚCI